Şiddetli Diş Ağrısı İçin Ne Yapılır, Ağrı Kesici İçilir Mi?

Kişinin günlük yaşam kalitesini düşüren ve oldukça sıkıntılı zamanlar yaşamasına neden olan diş ağrısı pek çok farklı nedene bağı olarak meydana gelebilir. En şiddetli diş ağrısı ise ne yazık ki diş apsesi olarak bilinen dişin iltihaplanması sonucu yaşanır. Diş apsesi sorununu diş çürüğü ve diş hassasiyeti şikayetleri takip ederken yaşanan bu rahatsızlıklar ne yazık ki şiddetli diş ağrıları yaşanmasına neden olur. Peki, şiddetli diş ağrısı için ne yapılır?

Diş ağrısı yaşayan kişilerin yapmaları gereken ilk şey mutlaka hemen bir diş hekimine başvuruda bulunmalarıdır. Diş hekimi diş ağrısı nedenleri arasında yer alan sorunu belirleyecek ve bu sayede aynı zamanda ağrıyı da ortadan kaldıracak tedaviyi uygulamaya başlayacaktır. Ancak tek başına diş çürüğü için macun gibi şifalı bitkiler denenmesi durumu daha da kötüleştirmekten başka hiçbir işe yaramayacaktır.

Çünkü ağrının ortaya çıkmasına sebebiyet veren neden tedavi edilmediği için ağrının tamamen geçmesini sağlamak mümkün olmayacaktır. Yapılacak en yanlış davranış ise şiddetli diş ağrısı için ağrı kesici içilmesidir. Diş hekiminizin reçete etmediği her ilaç hastalık tanısının konulmasını zorlaştırırken aynı zamanda tedaviyi geciktirdiği için de olumsuz etkide bulunacaktır. Bu nedenle diş ağrısı için ilaç kullanımı sadece diş hekimi kontrolünde ve onun reçetesi ile olmalı, aksi hiçbir koşulda, hiçbir nedenle ilaç kullanılmamalıdır.

Diş hekimine gittiyseniz ve tedavi süreciniz devam ediyorsa bu durumda yapabileceğiniz bazı basit ağrı kesici yöntemler bulunur. Bunlardan ilki hepimizin mutfağında bulunan karanfillerdir. Karanfilin ağrı kesici etkisi bulunmakla beraber uyuşturma gücü sizi rahatlatacaktır. Bu etkiden yararlanmak isteyen kişilerin ağrıyan bölgede karanfil çiğnemeleri yeterli olacaktır. Yine tuzlu su ile ağzın çalkalanması ve 1 diş sarımsağın ağrı olan bölgede çiğnenmesi yarar sağlayacak basit önlemler arasında yer alır.