İmplant Tedavisi Nasıl Yapılır?

Pek çok kişinin tedirginlik duymasına neden olan implant aslında doğru şekilde uzman bir diş hekimi tarafından yapılması halinde son derece sağlıklı ve güvenilir bir tedavi yöntemidir. Peki, implant tedavisi nasıl yapılır? İmplant diş tedavisi için atılması gereken ilk adım doğru bir diş hekimi bulabilmektir. Bu alanda uzman olan diş hekimi hem sizin taleplerinizi doğru bir şekilde anlayacak hem de tedavi sürecini başarılı bir şekilde tamamlayacaktır.

Diş hekiminiz yapacağı ilk muayene esnasında implant diş için uygun olup olmayacağınızı anlamaya yönelik bazı testler gerçekleştirecektir. Bilindiği üzere implant yuvası çene kemiği içerisine gömüldüğü için mutlaka bu tedavinin uygulanacağı kişilerin gerekli kemik yoğunluğuna sahip olması gerekmektedir. Yine diş eti hastalıkları olan kişilerde öncelik her zaman gerekli tedavinin gerçekleştirilerek kişinin sağlıklı diş etine sahip olmasının ardından implant tedavisine geçilmesidir.

Hastanın tedavi için uygunluğuna karar verildikten sonra tedavi aşamasına geçilir. Bu aşamada implant adı verilen ve titanyum kullanılarak oluşturulan özel bir aparat çene kemiğine yerleştirilir. Hastaya tedavi esnasında ağrı ya da acı duymaması adına implant takılacak bölgeye lokal anestezi uygulanırken isteyen kişilerde ise genel anestezi altında bu işlemin yapılması da mümkündür.

Ancak böyle bir işlem için genel anestezi verilmesi doktorlar tarafından çok gerekli bulunmamakta ve lokal anestezi daha ağırlıklı olarak kullanılmaktadır. Gerek tedavi aşamasında gerekse de implant sonrası ağrı tamamen hastanın acı duyarlılığına ve diş hekiminin uygulama kalitesine bağlı olarak değişmektedir. Ancak tedavi esnasında lokal anestezi uygulanması tedavi sonrasında da hastanın ağrı kesiciler kullanması ile beraber tedavinin tamamlanması mümkündür.

İmplant takıldıktan sonra çene kemiğine sabitlenir ve yaklaşık 3 aylık bir bekleme süresi başlar. Bu süre hastanın kemik gelişimine bağlı olarak kısalabileceği gibi uzayabilir, burada önemli olan takılan implant adı verilen parçanın kemik dokusu tarafından tamamen sarılması ve kabullenilmesidir.

Bu sürecin tamamlanmasının ardından bu yuvaya takılacak olan yapay diş geliştirilir ve bunun da implant yuvasına oturtulmasının ardından tedavi tamamlanır. İmplant tedavisi boyunca kullanılan implant yuvası adeta bir vida yuvası yapay diş ise vida olarak tasarlanır ve birbirine sıkıca kenetlendiği için kişinin gerçek dişiymiş gibi rahat bir şekilde kullanmasına olanak sağlanmış olur.