İmplant Diş Nasıl Yapılır?

Son yıllarda dişçilerin en çok kullandıkları tedavi yöntemleri arasında yer alan implant diş hem uzun ömürlü olması hem de diğer tüm tedavi yöntemlerine oranla çok daha konforlu olması nedeni ile popülaritesini arttırmaktadır. Üstelik son yıllarda implant diş üretimi için farklı markaların da sektöre giriş yapmaları ile beraber talep edilen implant diş fiyatları da olumlu şekilde düşmeye başlamıştır.

Yine uygulanan tedavi sonrasında implant dişin yan etkileri çok azdır ve çoğu hasta tarafından ağrı kesici bile içilmesine gerek kalmadan tolere edilebilmektedir. İmplant dişin yapılışı iki aşamalıdır. İlk aşamada hastaya implant adı verilen ve bir nevi vida yuvasına benzeyen özel parça takılmaktadır. Bu parçanın takılması esnasında çene kemiği özel cihazlar ile açılmakta ve çene kemiğine implant yuvası takılır.

İkinci aşamada implant tedavisi için çene kemiğinin bu yeni takılan parçayı kabullenmesi beklenir ve çene kemiği takılan bu parçayı tamamen sarana kadar tedavinin yeni aşamasına geçilmez. Bu sürenin sonunda implant yuvasına takılacak olan porselen diş gibi çözümler değerlendirilir ve bu yuvaya takılarak tedavi tamamlanır. Bu sürece hazırlanan hastalar tarafından merak edilen en büyük soru “implant diş yapılırken acırmı?” sorusudur. Bu esnada yapılan uyuşturucu iğneler sayesinde hasta hiçbir acı ya da ağrı hissetmemekte, implant diş sonrası da verilen ağrı kesiciler ile hastanın acı duyması engellenmektedir.