Hamilelikte Diş Çürür Mü?

Hamilelik döneminde yaşanan en büyük sorunlardan biri de sıklıkla karşılaşılan diş çürükleridir. Halk arasında yaygın olan inanışın aksine diş çürüklerinin tek nedeni hamilelik değildir. Hamileliğin ilk 3 ayında yaşanan mide bulantısı ve buna bağlı olarak meydana gelen kusma aslında diş çürüklerinin en büyük nedenidir. Sabah midenin boş olması nedeni ile sabah kusan anne adaylarının ağızlarına yüksek miktarda asit içeriğine sahip olan mide sıvısı gelmektedir.

Gelen bu sıvı diş minesinin zamanla aşınmasına neden olur. Özellikle de her kusma sonrasında dişlerini fırçalama alışkanlığına sahip olmayan anne adaylarında bu aşınma çok daha hızlı bir şeklide oluşur. Yine hamilelik öncesi zaten diş mineleri zayıf olan anne adaylarında bu süreç daha hızlı gelişeceği için bazı anne adaylarında gebelikte diş çürümesi daha fazla görülebilir.

Buna ek olarak hamilelikte diş çürümesinin nedenleri olarak sayılabilecek başka önemli etkende anne adaylarının tatlıya aşermesi ve bir anda çok fazla tatlı yiyecek tüketmeye başlamalarıdır. Yine hamilelikte uyku ihtiyacı arttığı için anne adayları dişlerini fırçalamadan uykuya dalabilmektedir. Hamilelikte diş çürümesi çok sık görüldüğü için bu dönemde diş fırçalanmasına çok daha özen gösterilmesi gerekmekte yine düzenli diş hekimi muayenesi gerçekleştirilerek yaşanan sorunlar mümkün olan en kısa sürede yakalanmalıdır.

Alınan tüm önlemlere rağmen kişinin diş yapısına bağlı olarak hamilelikte diş çürüğü oluşabilir. Ancak bu tür durumlarda hamilelikte diş çürüğü tedavisi için çok dikkatli olunmalı, tedavinin bir aciliyeti yok ise mutlaka doğum beklenmelidir. Çünkü gebelikte kan miktarının artması ve tedavi sonrası antibiyotik kullanımının gerekmesi gibi pek çok neden gebelikte diş çürüğü tedavisi için büyük risklerin oluşması anlamına gelmektedir.