Dişeti Hastalığı Belirtileri Nelerdir?

Dişlerin üzerini saran yumuşak doku olan diş eti aynı zamanda diş sağlığının önemli göstergelerinden biri olarak kabul edilmektedir. Işıl ışıl parlayan bembeyaz dişleriniz olsa dahi dişeti hastalıkları ile mücadele ediyorsanız dişlerinizin sağlıklı olmadığı kabul edilir. Çünkü diş eti hastalıkları arasında yer alan dişeti çekilmesi gibi pek çok hastalık zamanında müdahale edilerek tedavi edilmezse sağlıklı dişlerin dahi kaybedilmesine neden olabilir.

Bu nedenle en az dişlerimiz kadar diş etlerimize de gereken özeni göstermemiz, sağlıklarına dikkat etmemiz ve dişeti kanaması gibi en küçük sorunlarda dahi derhal diş hekiminizi konu hakkında bilgilendirmektir. Ülkemizde ne yazık ki diş hekimi fobisi olan pek çok insan bulunmakla beraber sadece mecbur kaldığında diş hekimine gidilmesi zamanında yapılacak tüm müdahaleleri geciktirerek durumu daha da zorlaştırmaktan başka hiçbir işe yaramamaktadır.

Yani erken dönemde diş hekimine gidilerek basit bir dolgu ile tedavi edilebilecek dolgular bile kişinin ağrıları şiddetleninceye kadar beklemesi nedeni ile diş çekimi ya da kanal tedavisi yapılmasını zorunlu kılmaktadır. Diş eti çekilmesi günümüzde en sık görülen diş eti hastalıkları arasında yer almakta olup dişeti çekilmesi tedavisi yapılmadığı durumlarda sağlam dişlerin kaybedilmesine kadar varabilen ciddi sorunların yaşanmasına neden olabilmektedir.

Dişeti hastalıklarının nedenleri arasında ilk sırayı diş taşı almaktadır. Düzenli olarak fırçalanmayan dişlerin üzerini kaplayan tartar tabakası bir süre sonra sertleşerek diş taşı oluşumuna neden olur. Oluşan diş taşı ise diş ile diş eti hattı üzerinde birikmeye başlayarak zamanla diş etlerini yukarı yönlü hareket etmeye zorlar ve diş eti çekilmesi gibi hastalıkların oluşmasına neden olur.

Diş eti hastalıkları tedavisi için mutlaka diş hekimi desteği alınması gerekir. Yine tedavi tamamlanarak diş eti sağlığına kavuşturulduktan sonra da mutlaka dişlerin temizliğine dikkat edilmeli, ağız hijyeni sağlanmalı ve dişler düzenli olarak fırçalanmaya devam edilmelidir. Çünkü dişler düzenli olarak fırçalanmazsa yine üzerlerinde bakteri plağı birikerek diş tartarı ve diş taşı birikimine neden olarak yeniden diş eti hastalıkları oluşmasın tetikler ki bu da hastayı başlangıç noktasına geri döndürür…