Diş Hassasiyeti Nasıl Geçer?

En çok görülen diş hastalıkları arasında yer alan diş hassasiyeti aslında diş hekimleri tarafından hastalık olarak değil daha ziyade başka hastalıklar nedeni ile ortaya çıkan bir sorun olarak görülmektedir. Hastalığın en önemli nedeni diş eti çekilmesi sebebiyetine bağlı olarak hastaların diş köklerinin açığa çıkmasıdır.

Yine diş eti hassasiyeti şikayeti yaşayan kişilerin büyük bir bölümünde diş gıcırdatma hastalığı olduğu tespit edilmiştir. Diş gıcırdatmaya bağlı olarak zamanla diş minesi yıpranmakta ve yaşanan bu aşınma ile beraber diş hassasiyeti ortaya çıkmaktadır. Bu nedenle diş gıcırdatma hastalığı olan kişilerin mutlaka tedavi edilmesi ve akşamları yaşanan diş sıkma şikayetinin önlenmesi adına mutlaka şeffaf dişlik kullanılmalıdır.

Genelde 20 yaş üzeri ve 50 yaş altı kişilerde yaşanan diş gıcırdatma hastalığının bir başka önemli nedeni ise dişlerin yanlış diş fırçası ile fırçalanmasıdır. Diş yapısına göre sert olan diş fırçalarının kullanılması ya da dişlerin çok sert bir şekilde fırçalanması ne yazık ki diş minesinin yıpranarak diş hassasiyeti oluşmasına neden olmaktadır. Diş hassasiyetini bu kadar önemli kılan bir diğer konu ise kişinin günlük yaşam standartlarını büyük oranda olumsuz yönde etkilemesidir.

Özellikle de sıcaktan soğuğa geçişte yaşanan rahatsızlık hissi hastalığın ilerlemesi ile beraber nerede ise kişileri yemek yiyemez hale getirmektedir. Yine ilerleyen diş hassasiyeti sonucunda kişi artık nefes almakla bile rahatsızlık hissetmekte ve alınan her nefeste diş hassasiyeti oluşarak kişi kendisini rahatsız hissedecektir.