Diş Eti Hastalıkları Nelerdir?

Görevi dişleri desteklemek olan diş etlerinde meydana gelen her türlü hastalık periodental hastalık olarak kabul edilmektedir. Yapılan araştırmalar yetişkin her 100 kişinin 70’inde yaşanan diş kayıplarının esas nedeninin diş eti hastalıkları olduğunu göstermektedir. Erken dönemlerde yakalanması halinde son derece kolay bir şekilde tedavi edilme imkanına sahip olan diş eti hastalığı ne yazık ki ilerlemeye başlaması ile beraber kalıcı hasarlara neden olmaktadır.

Tıp dilinde gingvitis olarak anılan diş eti iltihapları genelde diş eti hastalıklarının ilk ortaya çıkış nedenidir. Hacim olarak büyüyen diş etleri aynı zamanda daha kırmızı bir renk alır ve çok daha kolay bir şekilde kanamaya başlar. Diş eti iltihabı tedavi edilmediği takdirde hastalık ilerlemeye devam eder ve diş etlerini aşarak alveol isimli kemik yapısında da hasara neden olur ve dişler ile diş etleri arasında enfeksiyona yatkın yeni bir cep oluşumunu tetikler.

Oluşan bu cep enfeksiyonlara açık olduğu için hastalığın daha hızlı ilerlemesine neden olur ve sonuçta aslında çürük olmayan sağlam dişler dahi dökülmeye başlar ve diş kayıpları yaşanır. Peki diş eti hastalıklarının belirtileri nelerdir?

• Diş etlerinin hassaslaşması ve özellikle de dişleri fırçalarken yaşanan diş eti kanamaları
  • Hassaslaşan, kolay kanayan, şişerek hacim olarak büyüyen ve rengi daha fazla kırmızılaşan diş etleri
  • Dişlerin daha uzun görünmesine neden olan diş eti çekilmesi
  • Dişlerin daha ayrık bir görüntü sergilemesi, sallanmaya başlanması