Diş Eti Çekilmesi Neden Olur?

Diş eti çekilmesi beraberinde son derece ciddi sağlık sorunlarına neden olabilen ve bu nedenle her zaman ciddiye alınması gereken bir diş hastalığıdır. Diş eti çekilmesi altta yatan farklı nedenlere bağlı olarak meydana gelebileceği gibi en sık görülme nedeni diş taşlarıdır. Özellikle de diş eti çizgisinde meydana gelen diş taşları bir süre sonra diş etinin yerini değiştirmesini zorunlu kılar ki diş eti çekilmesi yaşanır.

Yine buna ek olarak yanlış diş fırçası kullanımı, diş bakımında yapılan hatalar. dişlerin düzenli olarak fırçalanmaması, kullanılan ilaçların yan etkileri ve genetik faktörler de diş eti çekilmesi nedenleri arasında yer alır. Ancak neden ne olursa olsun düzenli olarak diş hekimi muayenesinden geçilmesi olası bir diş eti çekilmesi olayının mümkün olan en kısa sürede belirlenmesini sağlayacağı için çok önemlidir. Ne yazık ki ülkemizde yaşayan pek çok kişi sadece dişleri ağrıyınca ya da diş çürüğü yaşamaları sonucunda diş hekimine gitmeyi tercih etmektedir.

Oysaki düzenli diş hekimi muayenesi hem diş ve diş eti hastalıklarının önlenmesinde hem de tedavisinde son derece önemlidir. Oluşan rahatsızlığın erken dönemde tespiti hem tedaviyi kolaylaştıracak hem de hastanın tedavi süresini ve maliyetini azaltacaktır. Bu nedenle hiçbir sağlık sorunu olmayan kişilerin dahi yılda en az 2 kere diş hekimi muayenesinden geçmeleri, mümkünse her zaman aynı dişçi ile görüşmeleri çok önemlidir.

Yani sağlık sorununuz olmasa dahi bir diş hekimi ile görüşmeniz ve düzenli olarak muayene olmanız önerilir. Yapılan bu muayeneler sonucu genetik olarak diş eti çekilmesine bir yatkınlığınız bulunuyorsa diş hekiminiz size buna uygun diş fırçası ve diş macunu kullanmanızı önerirken aynı zamanda diş taşı temizliği içinde gerekli tedavinin uygulanmasını sağlayacaktır. Unutulmamalıdır ki ilerleyen diş eti çekilmeleri ne yazık ki hastaların ağızlarında bulunan sağlıklı dişlerini dahi kaybetmelerine neden olabilecek son derece ciddi bir sağlık sorunudur ve zamanında müdahale istenmeyen durumların engellenmesinde son derece büyük bir öneme sahiptir.

Dişlerin günlük olarak doğru diş fırçası ve diş macunu ikilisi ile düzenli olarak fırçalanması, diş ipi kullanımı gibi günlük ağız ve diş bakımı yapılması da diş eti çekilmelerinin önlenmesi adına önemlidir.