Diş Çekiminden Sonra Nelere Dikkat Edilmelidir?

Günümüzde her geçen iyileştirilen sağlık teknolojileri sayesinde diş çürükleri çok daha etkin bir şekilde tedavi edilebilmektedir. Ancak yine de bazen hastanın yaşadığı dişçi fobisi gibi sorunlar nedeni ile doktora çok geç başvuruda bulunması nedeni ile diş çekimi bazen kaçınılmaz bir hal alabilir. Diş çürüklerinin yanı sıra protez tedavisi, gömülü diş gibi farklı nedenlerle de diş çekimi zorunlu bir hal alabilir. Bu gibi durumlarda önemli olan diş çekimi sonrası yapılmaması ve yapılması gerekenleri bilerek bunlara mutlak suretle harfiyen uyulmasıdır.

Geliştirilen yeni yöntemler ile ağrısız diş çekimi yapılarak hastaların mümkün olan en az ağrı ve acı hissi ile tedavilerini tamamlaması sağlanır. Diş çektirmek üzere olan bir kişinin yanıtını merak ettiği ilk sorulardan biri diş çekimi sonrası kanama olup olmayacağıdır. Diş çekiminden sonra kanama kişinin kan pıhtılaşma oranına bağlı olarak değişir ancak sağlıklı olan kişilerde yaklaşık 15 dakika içerisinde kanamanın tamamen durması beklenir. Ancak diş çektirdikten sonra kanama hızını kesmeden devam ediyorsa ya da duran kanama bir nedenden dolayı tekrar başladı ise bu gibi durumlarda doktorunuzun kesin olarak bilgilendirmeniz gerekir.

Diş çekiminden önce lokal anestezi uygulandığı için hastanın ağzında bir uyuşukluk meydana gelir. Bu uyuşma hissi yaklaşık 3 saat sürer ve bu sürenin dolmasının ardından kademeli olarak azalır. Anestezinin etkisinin geçmesi ile beraber hasta ağrı duymaya başlayabilir. Diş çekiminden sonra dikkat edilmesi gereken en önemli konu kanı sulandırıcı etkisi bulunması nedeni ile asla aspirin alınmamasıdır. Yine diş çekiminden sonra en az 4 saat kesinlikle çok sıcak ya da çok soğuk olan hiçbir yiyecek ve içecek tüketilmemelidir.

Yaranın iyileşmesini geciktirici etkisinin bulunması nedeni ile dişlerin çekilmesinin ardından asla sigara ya da alkol tüketilmemelidir. Özellikle de sigara hem kanamanın durmasını geciktirmesi hem de çekilen dişin bulunuğu alandaki dokuların iyileşmesini geciktirmesi açısından mutlak suretle uzak durulması gereken durumdur. Mümkünse diş çekiminden 3 gün önce sigara ve alkol tüketimi sonlandırılmalı, diş çekiminden sonra dokunun tamamen iyileşeceği 1 haftalık süreç boyunca da sigaradan uzak durulmalıdır. Bu kurallara uyulduğu takdirde diş çekimi sorunsuz bir şekilde yapılacak ve 7 günlük sürenin sonunda ilgili alanda bulunan doku tamamen iyileşecektir.