Çürüyen Süt Dişleri Çekilir Mi?

İlk olarak genelde 6 aylıkken çıkan süt dişleri çocukluk döneminde dökülerek yerlerini gerçek dişlere bırakmaktadır. Çocuklarda süt dişleri sağlıklı bir çene gelişimi ve diş dizilimi için büyük bir öneme sahiptir. Özellikle de bugün ağır ortodontik tedaviler gerektiren pek çok çene hastalığı ve diş teli tedavileri için en büyük neden olarak vaktinden önce düşen ya da çekilen süt dişleri gösterilmektedir. Bu nedenle süt dişleri kesinlikle korunmalı ve mutlaka mümkün olduğunca süt dişlerin alttan kalıcı diş kalana kadar ağızda kalmasına çalışılmalıdır. Bu nedenle çürüyen süt dişleri için de en son çare dişin çekilmesi olmalıdır.

Çürüyen süt dişleri için uygulanabilecek ilk tedavi yöntemi dolgu yapılmasıdır. Günümüzde süt diş dolgusu uzman diş hekimleri tarafından profesyonel bir şekilde yapılmakta ve başarılı şekilde tedavi edilerek dişin çekilmesine gerek kalmamaktadır. Burada önemli olan diş çürüğünün erken evrede yakalanmasıdır. Bu nedenle çocuklarda düzenli diş hekimi kontrolü mutlaka yapılmalı ve olası diş sorunları erken evrede yakalanarak daha kolay bir şekilde hemen tedavi edilmelidir.

Diş çürüğünün ilerlediği durumlarda kanal tedavisi uygulanarak dişin kurtarılması sağlanmalıdır. Süt dişe kanal tedavisi bazı ailelerin şüphe ile yaklaştığı ya da gereksiz bulduğu bir uygulama olsa da kesinlikle alttan gerçek diş gelene kadar süt dişin yerini koruması gerektiği için çekimden önce son çare olarak uygulanmalıdır. Alttan kalıcı diş gelmeden süt dişin çekilmesi durumunda tüm diş dizimi bozulmakta ve çarpık diş oluşumu kaçınılmaz bir hal almaktadır.