Çürük Diş Neden Ağrı Yapar?

Dişlerin köklerinde diş sinirleri yer alır. Bu sinirler diş minesi tarafından korunur. Ancak diş çürüğü nedeni ile diş minesinin aşınması durumunda bu sinirler açığa çıkar ve diş hassasiyeti başlar. Diş sinirinin açığa çıkması durumunda ise sinirlerde yaşanan aşırı duyarlılık şiddetli ağrıların oluşmasına neden olur. Oysa ki yapılacak basit bir dolgu ya da kaplama gibi diş tedavi yöntemleri ile bu açığın kapatılarak hastanın rahatlatılması mümkündür.

Diş çürüğü tedavisi günümüzde geliştirilen yeni tedavi yöntemleri sayesinde artık çok daha kolay bir şekilde yapılmaktadır. Özellikle de ağrısız diş çekimi sayesinde tedavi edilemeyecek kadar çok çürüyen dişler bile hastaların hiç acı ya da ağrı duymaması sağlanarak çekilmektedir.

Bu nedenle çürük diş ağrısına çözüm olarak doktorunuz diş çekimi önerisinde bulunduysa bunu uygulamaktan çekinmenize gerek yoktur. Yine diş yüzeyinde bulunan çürük henüz ileri derecede değil ise bu çürük temizlenir ve dolgu malzemeleri ile boşalan alan doldurularak diş tedavisi yapılır. Ancak bazı durumlarda diş çürüğüne bağlı olarak iltihap oluştuysa bu durumda yapılacak ilk iş antibiyotik tedavisi uygulamaktır. Antibiyotik tedavisi ile beraber diş apsesi indiği takdirde diş çürüğü için tedaviye başlanır ve diş çekilir ya da yine diş dolgusu yapımı denenebilir. Diş çürüğü ilerlediyse alternatif tedavi olarak kanal tedavisi de denenebilir.