Çocuklarda Diş Gıcırdatma Nasıl Önlenir?

Diş gıcırdatma yetişkinlerde görüldüğü kadar çocuklarda da sıklıkla görülmektedir. Halk arasında diş gıcırdatma olarak bilinen bruksizm tedavi edilmediği takdirde son derece ciddi diş sorunlarına yol açabilecek bir hastalıktır. Bu nedenle özellikle de kalıcı dişleri çıkan çocuklarda diş gıcırdatma mutlaka vakit geçirilmeden tedavi edilmelidir.

Bilindiği üzere diş gıcırdatma daha ziyade psikolojik baskı altında olan kişilerde görülmektedir. Bu nedenle ilk önce çocuğun hangi nedenle kendisini baskı altında hissettiği öğrenilmeli ve bu baskıyı üzerinden atması için gerekli destek verilmelidir. Ne yazık ki günümüzde eğitim sistemi nedeni ile çocuklar küçük yaşlarda baskı altına girmekte ve ailelerin büyük başarı beklentileri nedeni ile çocuklar büyük bir stres yükünü sırtlamak zorunda kalmaktadır.

Yaşanan bu yoğun stres çocuklarda daha yüksek oranlarda diş gıcırdatması görülmesine neden olmaktadır. Çocuklarda diş gıcırdatma tedavisi için gece kullanılan ve çocuğun dişlerine özel olarak hazırlanan plastik diş kalıpları kullanılır. Bu sayede çocuğun diş gıcırdatma nedeni ile dişlerinin zarar görmesi engellenmiş olur. Yapılan araştırmalar çocuklarda kalıcı dişlerin çıkması ile beraber bu alışkanlığın kendiliğinden ortadan kalktığını göstermektedir.

Ancak bu süreçte dişlerin hasar görmemesi için mutlaka bu kalıpların kullanılması gerekir. Aksi halde dişlerin birbirine sürtmesi nedeni ile hasar alması ve diş hassasiyeti gibi sorunların ortaya çıkması kaçınılmazdır. Yine gece dişlerini sıkan çocuklarda sabah uyandıklarında çene ağrısı yaşanması, sabah kahvaltısı yaparken yemek çiğnerken ağrı duyulması ve baş ağrısı şikayeti yaşanılıyorsa mutlaka tedavi edilmesi gereken bir sağlık sorunu olduğu kabul edilmelidir.