Ağrısız Diş Çekimi Nedir, Nasıl Yapılır?

Günümüzde gelişen diş sağlığı teknolojileri sayesinde artık diş çekimi en son çare olarak tercih edilmektedir. Ancak yine de düzenli diş hekimi muayenesine gitmeyen ya da dişi ağrımasına rağmen diş çekimi korkusuyla doktora gitmeyen kişilerde ne yazık ki dişin canlılığını yitirmesi ve diş çürüklerinin çok ilerlemesi sonucu diş çekimi kaçınılmaz bir hal almaktadır.

Anestezi ilaçlarının da gelişmesi ile beraber artık ağrısız diş çekimi yapılması mümkün kılınmaktadır. Hastaların diş çekimi esnasında ağrı duymayacakları şekilde lokal anestezi uygulanması sonucu gerçekleştirilen diş çekimleri, ağrısız diş çekimi olarak isimlendirilmektedir. Diş çekiminin ağrısız olması için uygulanan en etkili yöntem güçlü anestezik etkiye sahip olan uyuşturucu ilaçlar ile bölgenin uyuşturulmasıdır.

Bunun için diş çekimi öncesi çekimi gerçekleştirecek olan diş hekimi şırıngaya çekmiş olduğu uyuşturucu ilaçları iğne yardımı ile diş etine uygulamaktadır. Sadece birkaç dakika içerisinde ilaç etkisini göstererek o bölgede bulunan sinirlerin geçici olarak devre dışı kalmasını sağlamaktadır. Bu sayede diş siniri etkisiz bırakıldığı için diş çekilirken ağrı ya da acı hissedilmez. Tabi burada dişi çekilecek olan kişinin ağrı eşiği de çok önemlidir.

Zaten diş hekimi çekime başlamadan önce hastası ile iletişim halinde kalmayı sürdürerek devamlı olarak çekime geçilecek kadar dişin uyuşup uyuşmadığını kontrol etmektedir. Eğer hasta hala bölgede ağrı duyduğunu söylüyorsa bu durumda diş hekimi ikinci kez lokal anestezi uygular ki bu uygulamadan sonra hastanın acı hissetmesi mümkün olmadığı gibi çoğunlukla ikinci bir uygulamaya da gerek duyulmamaktadır. Bugün ağrısız diş çekimi Ankara başta olmak üzere pek çok ilimizde başarılı bir şekilde uygulanmaktadır.